sobota 15. července 2017

Skříň

Měla jsem ji v dílně schovanou víc jak rok. Je to fortelná stará skříň po strýci, která byla pomalovaná vrstvami bílé a zelené barvy. Zkoušela jsem barvy stáhnout louhem, ale nešlo mi to. Nevím, jak to děláš, Markét? Tak jsem spustila opalovačku a trvalo mi to víc jak 7 hodin, než jsem všechny barvy nahrubo seškrábla, fuj. A dalších 5 hodin brousila. Pořád není hotovo. Desky ze dveří jsem vyjmula a nahradím je sklem, jednak proto, aby bylo dovnitř dobře vidět, budou tam vystavené hračky, a taky proto, že se mi dělalo mdlo z představy, že bych měla další plochy pracně a hlučně škrábat.




A mám drobné dilema: nechat jen tak a přetřít lakem či voskem nebo na to vzít nějaký barevný tón? Osobně se mi to líbí i s těma nedokonalostma v brusu.

6 komentářů:

  1. Krasna prace, povedlo se! Me osobne se libi takhle prirodni. Pekne dny, Iveta

    OdpovědětVymazat
  2. Nechala bych tak - vypadá moc pěkně

    OdpovědětVymazat
  3. I přes ty komplikace se z toho klube krásný kus nábytku ...
    Nedávno jsem zkusila "zrenovovat" starou kuchyň, byla v žalostném stavu, muž ji chtěl rozštípat, tak jsem neměla co ztratit :) Nejdřív jsem na horní díl skříněk taky použila louh - hrozná práce, veliká spotřeba louhu a výsledek hodně neuspokojivý. Ze zoufalství jsem si půjčila horkovzdušnou pistoli a začala barvu na spodní části opalovat, šlo to krásně, ale na horní části - kde jsem předtím máčela louhem - mnohem mnohem hůř. Po opálení jsem znovu použila louh, tentokrát na celou kuchyň a pak přetřela (no spíš polila octem) a nechala vyschnout. Ještě si neodpustím jednu radu: pokud se chystáš natírat barvou, lepší než štetec je použít nástřik pistolí.
    ..... ten nápad se sklem se mi moc moc líbí Lenka

    OdpovědětVymazat
  4. Za mne nedokonalost brusu, nadherna prace, krasny kousek, opravdu! Hezky vecer, Eva

    OdpovědětVymazat
  5. Marie,
    s dovolením nabídnu svou zkušenost.
    Na komodě od babičky jsem se vyřádila podobně jako vy.
    Po očištění zůstaly drobné nedokonalosti a taky se mi to líbilo. Proto jsem jako povrchovou úpravu zvolila lněný olej s příměsí pomerančového oleje. Nahřátý jsem ho vtírala do dřeva vyhřátého sluncem. Je to krásná voňavá práce. Olej vysychá a tím se vytvrzuje v závislosti na teplotě cca týden, nátěr se opakuje minmálně 2x a výsledkem je krásně sametové dýchající dřevo. Komoda byla ze smrku, barva je jantarová. Objednával jsem na www.cestadreva.cz. Tam případně i poradí.
    Držte se
    Pav

    OdpovědětVymazat